Circuit 2 în 1 by PromoVacanța

Un presstrip un pic altfel

Săptămâna trecută am fost pentru prima oară într-un circuit în Turcia. Dacă până acum am fost învățat cu luxul și opulența resorturilor din Antalya, de data aceasta a fost altceva.

Senzația de a descoperi lucruri noi despre o țară, despre o civilizație este fantastică. Istoria te așteaptă la tot pasul într-un astfel de circuit. Gazdele noastre, cei de la PromoVacanta ne-au pregătit un circuit mai special. Au unit cele două circuite ale lor, într-unul singur, pentru a putea să luăm toate informațiile de la fața locului și a vi le putea prezenta vouă, posibilul turist. Am avut parte de 7 zile deosebite alături de oameni faini.

promovacanta

Ziua 1 – Adunarea
  • zbor spre Antalya cu escala in Istanbul, sosire in Antalya,
  • intalnire cu reprezentantii agentiei oraganizatoare Upon Tour,
  • transfer la hotel si cazare in Antalya,
  • meeting cu reprezentantii Upon Tour la hotelul Asteria Kremlin.

Buna mea prietenă, Gabriela, gazda noastră de la PromoVacanta, a sunat adunarea într-o frumoasă dimineață de vineri pe aeroportul internațional Otopeni. Eram nerăbdător să mă văd cu ea și cu noua gașcă de plimbăreți. Doar pe oltenașul Daniel îl cunoșteam, dar eram mai mult decât convins că mă voi vedea cu oameni mișto.

Zis și făcut, după prezentările de început și pupăturile de rigoare, ne-am îmbarcat către Istanbul, zborul către Antalya a fost cu escală.

Bineînțeles că această escală în Istanbul mi-a oferit prilejul de a intra repede în mood-ul turcesc. Am găsit un fast food mișto unde am regăsit binecunoscuta delicatesă locală „PIDA turcească”.

Împreună cu Daniel am comandată câte una bucată PIDE, spălată cu un Ayran de la mama lui Turcia. A fost fabuloasă, și acum îmi curge din gură după ea. Bineînțeles că nu m-am putut bucura în totalitate de ea, a apărut una bucată pisică, nu dau nume(Sensy) și mi-a păpat mai bine de un sfert. Glumesc, a fost cea mai mare pide văzută/mâncată vreodată, avea mai bine de jumătate de metru, uriașă. Deci puteam hrăni oricâte pisici apăreau la noi la masă. Sper să nu se supere Sensy că am desconspirat-o, ea era la dietă. :)))

Am mai clătit puțin ochii prin aeroport, prin duty free-uri și duși am fost.

În Antalya ne aștepta fratele meu Aytac, a trecut ceva timp de când nu ne-am mai văzut. Mereu zâmbitor și pus pe glume, ne-a adunat în jurul lui și ne-a prezentat echipa locala, echipă care ne-a însoțit pe toată durata circuitului.

OZY, ghidul nostru, un turc tare haios, bine informat și foarte profesionist ne-a oferit primele informații despre ceea ce urmează să vedem acolo. L-am cunoscut și pe ALI, eminența din spatele lui OZY, el se ocupa de toate detaliile tehnice. E prima dată când văd cu ochii mei persoana care se ocupă de lucrurile din spate, lucrurile care nu se văd. O da, a muncit omul, respect.

Gata cu informațiile plictisitoare, să intrăm în pâine.asteria kremlin

upontour

Cei de la UponTour ne-au așteptat la resortul Asteria Kremlin unde am cinat alături de ei și ne-am cunoscut mai bine între noi. Pentru că îmi place să fiu informat, după cină am mers în lobby cu staful de la UponTour și am cules toate informațiile despre noul jucător de pe piața turistică din România.

Oameni dedicați și foarte deschiși mi-au oferit toate informațiile necesare pentru a-mi face o idee despre ei. Bineînțeles, discuția a avut loc în jurul unor pahare de whisky, nu-i așa, la orice activitate, socializarea de după leagă prietenii.

Dintr-una în alta, gașca din lobby s-a mărit. S-a făcut că am ajuns la clubul de noapte al celor de la Asteria Kremlin, de unde nu ne-am făcut duși decât după ce dj-ul a pus punct programului, spre disperarea lui OZY care ne tot trimitea la somn. Știa el ce știa, ne aștepta o zi plină.

Ziua 2 – biserica sfântul Nicolae
  • Fabrica de bijuterii,
  • biserica Sf Nicolae, unde a fost ingropat Sf Nicolae,
  • cazare la Dalaman, zona Fethye, Remer Hotel.

Dimineața zilei cu numărul 2 a fost cruntă. Nu cred că era ora 07.oo și a început concertul de telefoane, alarme și alte mijloace acustice. Era răzbunarea lui OZY pentru lunga noapte precedentă. :))

Ne-am adunat la autocar și am plecat spre noi aventuri marca PromoVacanta. Prima oprire, Fabrica de Bijuteri.

De ce i-am zis fabrică și nu atelier de bijuterii?

Pentru că era imensă, pentru că avea etaje întregi de atelire si show-roomuri, pentru că avea zeci de angajați, o adevărată industrie. Ca să nu vă plictisesc, pe doamne nu aș avea cum, acolo e raiu pe pământ pentru ele, zeci de mii de bijuteri, vă dau un pont. În astfel de fabrici de bijuterii, se negociază, ca peste tot în Turcia, dar NU FACEȚI NEGOCIEREA LA STAND. Alegeți bijuteriile care vă plac și cereți să mergeți la un separeu să le puteți vedea mai bine. Aici o sa fiți serviți cu o cafea turcească, un ceai turcesc sau ce vă dorește inima, dar atmosfera pentru negociere e mult mai relaxată. Nimeni nu pleacă nemulțumit de acolo.

sfantul nicolae

A doua oprire, biserica Sfântul Nicolae, aici e îngropat acest sfânt binecunoscut al creștinismului. Biserica se află în plin proces de restaurare. Mulți ani a fost susținută financiar de către imperiul țarist, în special de către țarul Alexandru.

De aici am plecat spre zona Dalaman, nu înainte de a lua prânzul într-o superbă grădină de vară încojurată de portocali și lămâi încărcați cu fructe. Prilej pentru fetele noastre pentru o sedință foto un pic exotică. Și vremea ne-a ajutat, cred că au fost vreo 19 grade afară.

fructe exotice

Ne-am cazat foarte repede într-un hotel din zona Fethye și am plecat la plimbare. O doamne, o minunăție de faleză. Lungă de peste 2 kilometri, plină de taverne(nu spun cherhanale, în limba turcă înseamnă altceva, din zona +18), marea era la 5 metri și aerul de mare ne îmbia la relaxare.

Am găsit și noi o tavernă/club destul de măricică pentru a ne găzdui pe toți și am comandat una alta. Surpriza serii, aici era o seara deosebită, seară de dans latino. Un grup semiprofesionist se reunise aici și s-au pus pe dans. Aici au intrat în scenă ai noștri actori Serin și LeoDiCaprio(Victor), i-au dat pe spate cu dansurile lor până și pe dansatorii din grupul care organizase serata.

O doamne, ce noapte minunată…..pentru noi, cum am sărit de ora 00.00, OZY, pitbulul de serviciu, a început a ne certa să mergem la somn. Mult spus certa, omul era bine intenționat, urma o nouă zi de aventuri și trebuia să fim fresh. Bineînțeles că nu i-a reușit și ni s-a alăturat, atât el cât și Ali.

Ziua 3 – Delta Dalyan
  • croaziera Delta Dalyan,
  • plaja Iztuzu (Plaja Testoaselor),
  • cazare in Kusadasi la hotelul Kusadasi Tusan Beach Resort.

morminte lyciene

Ziua a început cu croaziera din Delta Dalyan, un loc mirific, un loc de basm. Cu canale de apă pline de viață, pescăruși, cormorani, cuiburi de rațe, viața vibra oriunde te uitai.

Din barcă am admirat mormintele lyciene de la Kaunos. Morminte scluptate în munte, loc unde regii din trecut și-au început călătoria către viața de apoi. Legenda spune că au fost îngropați cu mare parte din bogăția acumulată pe parcursul vieții, fapt pentru care locurile au atras vânătorii de comori.

iztuzu beach

Croaziera are ca punct final plaja Iztuzu, plaja țestoaselor. Din păcate broscuțele au avut alte planuri și nu erau acasă. Dar no, și noi am avut alte planuri. Atât eu cât și Daniel venisem pregătiți să facem baie alături de țestoase, dar lipsa lor, și mai ales vântul rece care bătea dinspre mare, ne-a stricat planurile. CSF NCSF.

La reîmbarcarea pe vas, Aytac și-a luat rolul de DJ și ne-a încântat cu mixul lui de melodii. Mix fredonat și cântat la unison de toată gașca. Unii au dansat „brașoveanca” pe vas, lucru care i-a dat ceva palpitații căpitanului nostru.

Prin periplul nostru am admirat minunată și fascinanta Turcie.

turciaturcia

A fost o zi tare frumoasă.

De aici am plecat spre Kusadasi și ne-am cazat la hotelul Kusadasi Tusan Beach Resort. Seara de aici a fost mult, mult mai liniștită ca cele anterioare, lunga noapte de dans de la Fethye și-a spus cuvântul. Bine, am petrecut câteva clipe la lobby bar, loc unde a ieșit la rampă un alt om fain al găștii noastre, Rățușca noastră rrită, cu nume de scenă Tequila. Nu spun de ce Tequila, dar e tot de +18.

kusadasi tusan

Atât pentru astăzi

Ca să nu vă plictisesc, doar atât pentru astăzi, mâine revin cu cealaltă jumătate a acestui circuit 2 în 1 și cu noi peripeții ale găștii frumoase din spatele autocarului. Aaa, să nu uit, în ziua a treia ne-am descoperit și motto-ul presstripului, GOOD MORNING MY NEIGHBOURS. Nu vă spun răpunsul la acest salut, mai sunt și copii care mă citesc. :)))))

O zi frumoasă vă doresc și nu uitați să visați. Visele devin de cele mai multe ori REALITATE. Ne vedem mâine cu continuarea.