Profilul cumpărătorului român

Piața de fashion – studiu, România 2016

Oameni buni, în special cei din zona de business, dacă ar fi să comandați un studiu de piață despre ce vă interesează foarte tare pe voi la birou, ce preț ați plăti pe el și pe cine ați alege dintre specialiștii existenți în domeniu? Vreau să vă spun ceva. Am dat peste niște informații excelente despre industria româneasca de online fashion.

Prezentarea celor de la MKOR Consulting o găsesc atât de valoroasă pe zona asta cum găsesc importantă scara mea de valori. Pe scurt, este vorba despre cumpărăturile făcute pe internet, așa cum zice si Esca la ProTV bazat pe cercetarea lor.

Informații pe care nu le-ați avut până acum

Conform cercetării lor de piață au concluzionat: mediul online a fost ales drept a doua opţiune de cumpărare după magazinele din centrele comerciale. Potrivit studiului, aproximativ o treime dintre respondenţi au susţinut că fac achiziţii o dată – 28,8% sau de două ori pe lună – 29,4%. Atunci când vine vorba de modalitatea de plată, românii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel încât 9 din 10 persoane optează pentru plata ramburs (88%). Mai mult, peste jumătate dintre ei au spus că au returnat, cel puţin o dată, produsul comandat (vă dați seama cum ar fi un studiu de satisfactie pe aceeași clienți?). Motivul principal menţionat este legat de mărimea necorespunzătoare a hainelor – 80,3% sau pentru că produsul nu era asemănător cu cel de pe site.

Românii caută autenticitate

După cercetatarea pieţei în amănunt au tras niște concluzii şi despre modalitatea de livrare. Poșta Română a pierdut lupta cu companiile de curierat rapid. Raportul este de 95,4% la 16,8% în favoarea unui curier rapid. Vestea ceva mai bună este că românii îşi păstrează și o notă de naționalism iar 43,8% sunt gata să plătească mai mult pentru brandurile româneşti. Pe de altă parte, cumpărătorii din mediul online cred că pentru o comandă medie de 122 lei magazinul ar trebui să suporte cheltuielile de transport.

Internetul, sursă de “minunății”

Mai mult de jumătate dintre cei interesaţi de achiziţionarea hainelor din mediul online îşi caută informaţiile pe Google sau pe Facebook şi doar foarte puţini folosesc aplicaţiile puse la dispoziţie de magazinele online, spune studiul. 62% din respondenţi nu au folosit niciodată o astfel de aplicaţie, iar jumătate din acest procent le consideră inutile. Aceleaşi procente se înregistrează şi în rândul aplicaţiilor de chat.

Ce profil de cumparator are românul

Cercetarea a fost realizată în perioada 12-22 iunie 2016 la nivelul întregii ţări, pe un număr de 500 de respondenţi, care au achiziţionat cel puţin o dată produse vestimentare în mediul online, în ultimele 12 luni.

Prin realizarea acestui studiu de piaţă am căutat să conturăm profilul actual al cumpărătorului român într-un moment în care piaţa online de fashion din România este la început şi mai are mult să o ajungă pe cea din ţările vestice. Încă observăm obiceiuri conservatoare în comportamentul românilor, dar constatăm şi deschidere faţă de acest domeniu. În concluzie, există suficient spaţiu de creştere pe piaţa online, iar retailerii pot specula această oportunitate”, precizează Corina Cimpoca, fondator MKOR.

Voi ce părere aveți? V-ați ars de multe ori când ați comandat haine online?
cercetare-online-fashion

Spor la shooping.