Vacanță în Bulgaria

Vacanță pe timp de pandemie

2020, o vacanță altfel

Am așteptat vacanța asta mai ceva ca în copilarie pe moș Crăciun. După luni de zile de stat în casă, după o mulțime de oportunități ratate din cauza virusului Covid19, vacanța de anul ăsta a fost „praf de zâne”.

Am oscilat între Malta și Bulgaria, erau printre puținele tări în care mai puteam intra și întoarce acasă, fără testul PCR. Deocamdată la noi costa cam mult și stai după el câteva zile.

traveler

A picat Malta, a rămas Bulgaria. Vecinii bulgari aveau cele mai permisive condiții anti-covid, bașca, în caz de agravarea condițiilor, returul ținea exclusiv de noi. Am mers cu mașina, în Malta am fi depins de zboruri care ar fi putut fi anulate, și no, greuț să fi izolat pe o insulă și să depinzi de alții pentru a te întoarce acasă.

6zile, 5 nopți de ospitalitate bulgărească

Chiar dacă a fost mai puțin decât mi-aș fi dorit, m-am declarat mulțumit și cu atât. Cum să vă zic, la capitolul turism estival, până și bulgarii ne dau clasă.

Am fost la Varna, într-o zonă destul de retrasă și liniștită. Cam tot ce ține de sectorul privat este ce trebuie, ce ține de statul bulgar, cam lasă de dorit.

Adică, hotelurile, restauratele, beach-barurile, plajele, au fost ingrijite, curate, ospitaliere, personal amabil și calificat, iar restul, drumurile PRAF, zonele verzi neîngrijite, gunoi neridicat, maidanezi, MIZERIE.

Am avut norocul ca hotelul la care am stat să fie la 30 de metri de plajă, taverna la care am mâncat la vreo 100 de metri și astfel nu am prea avut tangență cu lucrurile negative enumerate mai sus.

Cât m-a costat această vacanță?

Ne-am cazat într-un hotel super elegant, mai mult un complex turistic, deși construcția arăta a resort, apartamentele se închiriau de la diverși proprietari. Gazda noastră avea mai multe apartamente acolo, ca el erau mulți alții care își închiriau apartamentele.

Deși complexul era deținut de mai multe persoane, totul era ca la un resort. Piscina avea salvamar, fiecare scară avea femeie de serviciu, filturile erau imense și moderne, dotate cu avizier prin care eram înștiințați diverse chestii. Într-una din zile, prin acel avizier, am fost înștiințați că se ia apa 2 ore. Bineînțeles că noi nici nu am observat lipsa apei, noi fiind pe plajă în acel interval.

Revenind la prețuri, cazarea m-a costat 1100 de lei pentru un apartament cu 2 dormitoare complet utilat. Fiind două familii, am ieșit ca preț final per familie la un neverosimil 110 lei pe zi per camera hotel, asta la 30 de metri de plajă, parca v-am mai spus. 🙂

Drumul ne-a costat 700 de lei dus-întors, deci 350 de lei de familie. Aia e, cazanul meu consumă multișor, dar no, eu cam alerg pe drum. Apropo, grijă mare dacă mergeți în Bulgaria, la ei limita de viteza e cea afișată pe panou, nicidecum ca la noi plus 10 km. Atenție mare.

Papa bun și ieftin

De păpică ce să vă spun, super bună, super mega ieftină și foarte repede servită.

De exemplu, o porție uriașă de midii(850 de grame) 25 de lei. Coastele de porc caramelizate, o da, super bune, 28 de lei. Coastele de berbecuț, 30 de lei. Hamburger uriaș, cu cartofi prăjiți și cu vreo 3 sosuri demențiale, 28 de lei. Berea lor, între 2.5 și 3.5 lei, cea de import maxim 5lei. Whisky, vodca, cocktailurile toate până în 15 lei.

Deci da, prețuri mai mult decât foarte bune, cred că și la mine la Hunedoara, iar aici viața e ieftină în comparație cu marile orașe, multe prețuri sunt mai mari. Am vorbit cu prieteni care au fost anul acesta pe litoralul românesc, au spus că s-au îngrozit de prețurile mari și nesimțite.

A, să nu uit, un sezlog costa 10 lei.

Groso modo, total vacanță: 1500 lei 2 persoane, toate cheltuielile.

Totul a fost super ok, bine, drumul de întoarcere a fost horor, peste 2 ore am fost blocați pe centura Bucureștiului, plus aproape o oră pe Valea Oltului. Aia e, nicio călătorie fără nervi pe șoselele României.

Ce mai tura vura, mergeți în vacanță în Bulgaria. Cum banii de 3 zile la Mamaia, stați 10 zile la Varna. 🙂

Un comentariu la „Vacanță în Bulgaria”